Vattentricket
Eftersom det här är fjärde gången vi är här tillsammans, så har vi kommit på lite olika trick för att klara oss i den thailändska vardagen. Ett av dessa trick är det vi finurligt nog kallar "vattentricket", och det går till på det viset att istället för att köpa en massa småflaskor vatten på stranden till överpriser varje dag, så gör vi bara detta dag ett. Sedan tar vi med de tömda flaskorna till hotellet, och går sedan iväg till närmsta butik där vi köper en femlitersdunk vatten för ungefär samma pris som en halvlitersflaska kostar på stranden. Från denna dunk fyller vi sedan på de tomma flaskorna och stoppar sedan in dessa för kylning i hotellrummets minibar - och vips - så har vi en massa småflaskor kallt vatten att ta med oss till stranden dagen efter. Sen masserar vi upp alla pengar vi sparat.

Normans på Kamala Beach
Eftersom det är söndag idag så tänkte vi att det skulle passa utmärkt med en dag på stranden, men idag kände vi så äventyrliga och höga på livet av oss att vi tog en taxi till en ANNAN strand som låg tio minuter bort med taxi - den mycket större Kamala Beach.

Pelle framför våg
Kamala Beach visade sig vara EXTREMT långgrund, till skillnad från vår hemstrand Surin Beach, och således bjöd den på lite större vågor att leka i. Vilket Pelle fick reda på den hårda vägen, en halv sekund efter att denna bild togs.

Tina i våg
Även Tina lekte i vågorna, ända tills det att hon blev anfallen av två illaluktande sjöstjärnor.

Restaurang Classic Pooh
Så då gick vi upp och tog lunch på denna klassiskt stilrena restaurang med det av Disney (jo, de har köpt rättigheterna från A.A Milnes familj) förmodligen inte alls sanktionerade namnet "Classic Pooh". Här bjöds på inredningsmässiga pärlor som tjusiga dukar med vackra delfiner, samt menyer fullkomligt nedklottrade med Nalle Puh och hans vänner plus en rad av för oss okända andra små tecknade filurer. Stilrent var ordet sa Bull.

Gratis frukt
En trevlig sak vi upptäckt såväl hemma på Surin Beach som här på Kamala, är att restaurangerna ofta serverar en tallrik gratis frukt som efterrätt. På Surin handlar det oftast om några skivor ananas och vattenmelon, och på Kamala bjöds vi på denna tallrik håriga rambutanfrukter samt en annan frukt som såg ut som en kålrot men smakade en blandning av torrt päron och torrt äpple. Rambotanfrukterna var godare.

Tina i taxi
När vi sedan fått nog av Kamala Beach så letade vi upp en taxi - en av de små varianterna där man sitter på små hårda bänkar på flaket - och åkte tillbaka hem till Surin längs de krokiga slingervägarna med livsfarliga stup precis vid vägkanten...

Grånad Pelle
...vilket fick Pelles hår att gråna ännu mer, så numera är han sin mor upp i dagen.

Tom bar
Eftersom vi varken hade simmat eller gått några längre promenader idag så bestämde vi oss för att äta kvällsvarden på restaurangen allra längst bort på strandpromenaden och på det viset åtminstone få tjugo minuters promenerande. Detta restaurangval visade vi oss vara helt ensamma om, men då fick vi å andra sidan personalens odelade uppmärksamhet. Eftersom vi av någon anledning inte var så hungriga denne kväll så bestämde vi oss för att bara beställa in varsin liten rätt, men på grund av språkförbistringar så råkade vi istället beställa in tre stora rätter. Och istället för att bara smaka lite av dem och lämna resten när vi var nöjda, så mofsade vi i oss alltihop, mådde lite illa och gick sedan hem och lade oss.